Reklamos tikslas šiuolaikiniame gyvenime

 

Reklama kaip procesas yra tam tikrų žinių, duomenų, informacijos skleidimas plačiajai visuomenei su tikslu išpopuliarinti tam tikrą prekę ar paslaugą, gamintoją, prekinį ženklą. Pagrindinis reklamos tikslas yra paveikti potencialus pirkėjus, kad šie atliktų tam tikrus veiksmus susijusius su reklamuojamu produktu, o tiksliau – sukurti žmonėms poreikį įsigyti ar išbandyti reklamuojamą prekę ar paslaugą, pritraukti nauju klientų. Taip pat, vienas iš pagrindinių reklamos tikslų yra didinti produkto paklausą.

Tam, kad pasiekti reklamos tikslą yra pasirenkama daug įvairiausių būdų, kartais labai originalių, o kartais visiškai naujų, dar neišbandytų. Šių būdų pasirinkimą lemia daug kriterijų, tokių kaip tikslinė auditorija, kaina, aprėptis ir žinoma pati prekės ar paslaugos specifika.

Reklamos tikslus galima kvalifikuoti pagal tam tikrus parametrus:

  1. Subjektas –  į ką nukreipta reklama (potencialų pirkėją, tarpininką, vardo žinomumą ir pan.);
  2. Orientacija – gali būti orientuota į paklausą, informacijos ar žinių paskleidimą;
  3. Laikas – reklamos pasiekimo laikas (trumpalaikis pasiūlymas, ilgalaikis gamintojo ar prekės ženklo žinomumas);
  4. Erdvė –  kur platinama reklama, pavyzdys – lauko reklama, iškabos;

Reklama beveik visada yra susijusi su materialine nauda – tikslas didinti pelną parduodant tam tikras prekes ar paslaugas.

Taigi, apibendrinant galima išskirti su pagrindinius reklamos bruožus:

  1. Atlygintinumas – bet kokia reklama yra teikiama atlygintinai;
  2. Specialus tikslas – didinti prekės ar paslaugos paklausą ir pardavėjo pelną.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *